SPS elastika - uporaba in značilnosti

Osnovni pripomoček za celostno vadbo po metodi Spiralne stabilizacije (SPS elastika) je posebno oblikovana elastična vrv z ročaji, ki jo je razvil dr. Smišek. Ima specifične značilnosti,  zato je običajne elastike ali elastični trakovi za vadbo, ki jih najdete v športnih trgovinah ne morejo nadomestiti. Seveda pa lahko pri vadbah, kjer uporabljate ostale pripomočke vedno vključite elemente SPS metode in njene principe, kar bo vašemu treningu povečalo učinkovitost in varnost.

SPS vadbeni pripomoček ima dva ročaja  v obliki zanke z gumijastim obročkom.  Vsak ročaj se nadaljuje z daljšo elastično vrvjo.  Ko se elastični vrvi združita, se pripomoček nadaljuje z dvema podaljškoma različnih barv.
 
SPS elastika je zaradi zagotavljanja ustreznega upora precej dolga in včasih se zato znajdemo pred izzivom kako SPS elastiko namestiti. V nadaljevanju je prikazano kako pravilno pritrditi SPS elastiko in kako jo lahko “skrajšamo”. 

SPS elastika - privezovanje

Višina
Idealno je, če je SPS elastika pripeta nekje na višini vašega komolca, sicer pa tu ne potrebujemo dlakocepiti in jo lahko pripnete na katerikoli višini, celo iz stropa,  odvisno kakšne možnosti imate. Višina pripenjališča bo edino nekoliko  vplivala pod kakšnim kotom bo sila upora. Če imate več možnosti ali vadite zunaj, se lahko malce poigrate z različnimi višinami.  
 
Kako zavežemo
Elastiko lahko preprosto zataknemo za zadnjo zanko na podaljšku, vendar pazimo, da se pri vlečenju ne iztakne, se izstreli in vas poškoduje. Kljuka recimo ni dobra ideja. 
 
Navadno SPS elastiko zavežemo okoli neke ožje cevi, noge, drevesa, stebrička ali česa podobnega. Na sliki je prikazan način kako to naredimo. Pri tem pazimo, da zavežemo samo en podaljšek!

SPS elastika - težavnostne stopnje

SPS elastika omogoča več težavnostnih stopenj, od najlažje za otroke in ljudi z bolečinami, do regeneracije in kondicijskega treninga za športnike.  Pomembno je, da izberemo sebi primerno in jo prilagodimo najšibkejšemu členu našega telesa.

Najlažja : Podaljšek črne barve je najlažji. Namenjen je rehabilitaciji, otrokom in začetnikom. Vedno privežemo na zanko, ki je prosta.

Osnovna: Podaljšek zelene barve je za zdrave osebe, za preventivno, kondicijsko ali aerobno vadbo in za pozno rehabilitacijo. Služi lahko kot ogrevanje pred športno aktivnostjo, treningom. POMEMBNO! Tudi športniki naj pri učenju Spiralne stabilizacije  začnejo pri osnovni težavnosti in naj nato šele kasneje preidejo na težjo težavnost.

 
Težja: Privezovanje brez podaljška je primerno za kondicijsko pripravo športnikov, ki so že domači s SPS vadbo.
Dvojna elastika: Če obe zanki primemo v eno roko  s tem podvojimo težavnost in obenem izvajamo asimetrične vaje. Pri nekaterih vajah nam to lahko pomaga pri ohranjanju ravnotežja, pri večini vaj pa je taka težavnost primerna le za profesionalne športnike.

Pogoste napake

– privezovanje na oba podaljška hkrati (pretežko!) 
– skrajševanje elastiko s privezovanjem brez podaljškov (posledica: osebe, s kroničnimi bolečinami, ki bi morale vadit na najlažji stopnji,  vadijo na stopnji za športnike).
– privezovanje na zanko podaljška, ki je namenjena strukturi elastike. Vedno privežemo na prosto zanko podaljška.
 
Primerne alternative privezovanja – ŠE ZA UREDIT
Privezovanje elastike lahko rešimo tudi takole:
Zgornja in srednja slika prikazujeta primer “krajšanja” elastike ne da bi izgubila svoje lastnosti. Elastiko napeljemo okoli gladkih in zaobljenih površin.
Spodnja slika prikazuje kako lahko elastiko zavežemo na debelejše drevo ali steber.

SPS elastika - uporaba ročaja

Ročaj vedno držimo tako, da je ovit okoli zapestja, konec ročaja, ki se nadaljuje z elastiko pa poteka med palcem in kazalcem. To pravilo velja ne glede na položaj roke ali telesa. Nikoli ne držimo ročaja kot da bi držali recimo palico. Pravilna uporaba ročaja omogoča sproščene prste in dlani.